برای ثبت آگهی در ویترین آنلاین، کافی است دکمه “ + ” در قسمت پایین و وسط صفحه برنامه اندرویدی ویترین آنلاین و یا باکس “ارسال رایگان آگهی” در قسمت بالا و چپ صفحه وبسایت ویترین آنلاین را انتخاب کنید تا وارد مراحل ثبت آگهی شوید. 

مراحل ثبت آگهی در ادامه به صورت قدم به قدم توضیح داده شده‌اند.

قدم اول: انتخاب دسته‌بندی مناسب

در اولین قدم و پس از ورود به صفحه ثبت آگهی، شما باید دسته‌بندی مناسب کالای موردنظر خود را انتخاب کنید. کالاهای آگهی‌شده بر روی ویترین آنلاین به ده دسته‌بندی اصلی تقسیم می‌شوند . با انتخاب هر کدام از این دسته‌بندی‌ها، زیردسته‌های آن‌ها به شما نمایش داده می‌شوند. انتخاب دقیق دسته‌بندی و زیردسته‌ها، مرتبط‌ترین خریداران را در کمترین زمان ممکن به شما می‌رساند.

قدم دوم: انتخاب عنوان آگهی و درج توضیحات برای آگهی

حال باید برای آگهی خود عنوان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که درج عنوان مناسب برای آگهی، در کنار انتخاب دسته‌بندی مناسب می‌تواند به پیداشدن راحت و سریع آگهی‌های شما کمک نماید. هم‌چنین دقت در تایپ عنوان و نداشتن اشتباه تایپی و املایی نیز بسیار مهم است. سعی کنید عنوان آگهی شما کوتاه، گویا و شامل توضیحات لازم باشد.

شما میتوانید در توضیحات آگهی به اطلاعات مهم در مورد آگهی خود اشاره کنید. هر موضوعی در مورد کالا یا خدمت شما که نیاز به توضیح دارد، باید در توضیحات آگهی درج شود. توجه داشته باشید که درج شماره تلفن (همراه و ثابت) در توضیحات آگهی تمامی دسته‌بندی‌ها مجاز نیست. امکان درج لینک‌های اینترنتی نیز در توضیحات آگهی در حال حاضر وجود ندارد

قدم سوم: آپلود تصویر برای آگهی

در این مرحله می‌توانید برای آگهی خود عکس انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که آمار نشان داده است که آگهی‌های دارای تصویر حدودا سه برابر آگهی‌های بدون تصویر بازدید دارند. شما برای هر آگهی می‌توانید تا شش عکس آپلود کنید. حجم عکس‌ها حداکثر می‌تواند ۵ مگابایت باشد، و سایز آن‌ها نباید از ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل کمتر باشد. عکس‌های انتخاب‌شده باید باکیفیت، واقعی و مطابق با قوانین درج عکس باشند.

با انتخاب گزینه “افزودن عکس”، شما می‌توانید عکس جدیدی گرفته و برای آگهی خود آپلود کنید، یا این که از تصاویر موجود در گالری خود برای این کار استفاده نمایید.

قدم چهارم: درج محدوده ثبت آگهی و ویژگی‌ها

در این مرحله باید محدوده ثبت آگهی خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید محدوده آگهی خود را از طریق لوکیشن دقیق بر روی نقشه انتخاب نمایید.

نوع آگهی می‌تواند فروشی یا درخواستی باشد. شما در حالت عادی و هنگامی که می‌خواهید کالا یا خدمتی را بفروشید، نوع فروشی را انتخاب خواهید کرد. اما گاهی اوقات به دنبال محصول خاصی می‌گردید و به دنبال فروشنده آن هستید، نوع آگهی را درخواستی انتخاب کنید. توجه داشته باشید که آگهی‌های درخواستی در لیست آگهی‌های اصلی (فروشی) نمایش داده نمی‌شوند و برای مشاهده آگهی‌های درخواستی، باید فیلتر درخواستی انتخاب شده باشد.

در ادامه، با توجه به دسته‌بندی انتخاب‌شده، تعدادی ویژگی درج‌شده است که انتخاب بعضی اجباری و بعضی اختیاری است. برای مثال، برای خودرو مواردی مانند سال ساخت و برندمدل، برای منزل مسکونی مواردی مانند طبقه و پارکینگ، برای گوشی موبایل مواردی مانند سازنده و … جزو ویژگی‌هایی هستند که انتخابشان می‌تواند کاربران دیگر را در یافتن هر چه دقیق‌تر آگهی شما یاری کند. پبشنهاد ما به شما این است که تمامی ویژگی‌های موجود را انتخاب نمایید، زیرا این مسئله شما را به مشتریان مرتبط‌تر خواهد رساند و بازده آگهی شما را بیشتر خواهد کرد.

با انتخاب قیمت صفر یا خالی، آگهی شما به صورت “تماس بگیرید” نمایش داده خواهد شد. اما در نظر داشته باشید که تجربه نشان داده است آگهی‌هایی که قیمت دارند، نسبت به آگهی‌های توافقی بازدید بیشتری دارند.

با انتخاب گزینه “مایلم معاوضه کنم”، هنگامی که کاربران دیگر فیلتر “معاوضه” را انتخاب کنند، آگهی شما را در لیست مشاهده خواهند کرد. هم‌چنین، عبارت “مایل به معاوضه” نیز در آگهی شما نمایش داده خواهد شد.

قدم آخر: در انتظار تایید

حال آگهی شما در صف انتشار قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید وضعیت آگهی خود را از صفحه آگهی های من مشاهده نمایید. در صورتی که ثبت آگهی شما رایگان نباشد، وضعیت آگهی «در انتظار پرداخت» خواهد بود. در صورتی هم که آگهی شما رد و یا تایید و منتشر شود، شما می‌توانید وضعیت آگهی را از صفحه آگهی های من مشاهده کنید.

کد تأیید یا فعالسازی، کدی 5 رقمی است که از طریق پیامک برای شماره تماس ثبت شده در آگهی ارسال می‌شود. این کد به جهت اطمینان از صحیح بودن شماره‌ موبایل ثبت شده می‌باشد و وارد کردن آن برای ورود به حساب کاربری و ثبت آگهی الزامیست.

پس از ورود به بخش «ویترین من» قسمتی تحت عنوان «آگهی‌­های من» مشاهده خواهید کرد که در آن می‌توانید تمام آگهی‌های خود را که در صف انتشار بوده و یا در حال حاضر بر روی «ویترین آنلاین» وجود دارند را مشاهده نمایید.

«ویترین آنلاین» در حال حاضر از طریق ۲ پلتفرم وبسایت، برنامه گوشی موبایل با سیستم عامل اندروید قابل دسترس و استفاده است. در صورتی که از هرکدام از پلتفرم‌ها اقدام به ثبت آگهی کنید، می‌توانید از سایر پلتفرم‌ها با ورود به حساب کاربری خود نیز به آگهی‌های‌تان دسترسی پیدا نمایید و آن‌ها را مدیریت نمایید.

شما پس از ثبت آگهی خود در هر مرحله‌ای قادر به ویرایش آگهی خود می‌­باشید. برای ویرایش آگهی می‌توانید از قسمت «ویترین من» که در سمت چپ نوار پایین صفحه قرار دارد وارد بخش «آگهی‌های من» شده و آگهی‌ای که قصد ویرایش آن را دارید، انتخاب نمایید. پس از انتخاب آگهی مورد نظر آیکون «Edit icon 1» در پایین آگهی دیده می‌شود.

پس از انتخاب آیکون موردنظر صفحه‌ای مشابه با صفحه ثبت آگهی، باز می‌شود که می‌توانید مجددا اطلاعات آگهی خود را ویرایش کنید.

توجه به این نکته الزامی است که برخی از گزینه‌ها در آگهی قابل ویرایش نیستند. دسته­‌بندی آگهی و شماره تماس ثبت‌شده در آگهی غیرقابل تغییر و ویرایش می‌­باشد و برای تغییر آن لازم است آگهی خود را حذف کرده و پس از گذشت ۲۴ ساعت نسبت به ارسال مجدد آگهی مشابه با مشخصات مورد نظر خود اقدام نمایید.

پس از ویرایش آگهی تا زمانی که نسخه ویرایش شده در فرآیند انتشار می‌باشد، آگهی شما با نسخه قدیمی بر روی «ویترین آنلاین» نمایش داده می‌شود.

آگهی‌هایی که در «ویترین آنلاین» ثبت می‌شوند به چند دلیل ممکن است از «ویترین آنلاین» حذف شوند. در این قسمت سعی داریم این دلایل را در مراحل مختلف توضیح دهیم تا با آگاهی کامل از این موارد از حذف آگهی خود جلوگیری نمایید.

حذف آگهی قبل از انتشار در «ویترین آنلاین»

پس از ثبت آگهی در «ویترین آنلاین»، آگهی شما وارد مرحله انتشار می‌گردد. در صورتی که شما شرایط مربوط به ثبت آگهی را بطور کامل رعایت کرده باشید، آگهی شما در «ویترین آنلاین» منتشر می‌گردد در غیر اینصورت آگهی شما از لیست آگهی‌های من حذف شده و در «ویترین آنلاین» منتشر نمی‌شود.

حذف آگهی پس از انتشار در «ویترین آنلاین»

آگهی شما پس از منتشر شدن در «ویترین آنلاین» به دلایل مختلفی ممکن است حذف شود که در این بخش به طور کامل این دلایل را بررسی می‌کنیم:

منقضی شدن آگهی

هر آگهی به مدت یک ماه بر روی «ویترین آنلاین» باقی می‌ماند و پیش از منقضی شدن آن باید نسبت به تمدید آگهی اقدام نمایید.

حذف به دلیل گزارش کاربران

در صورتی که آگهی شما توسط تعداد زیادی از کاربران گزارش شود، آگهی شما از روی «ویترین آنلاین» حذف می‌گردد.

حذف پس از ویرایش آگهی

پس از آنکه آگهی خود را ویرایش کردید، آگهی شما مجددا وارد مرحله انتشار می‌شود و با توجه به تغییرات اعمال شده از جانب شما آگهی ممکن است مجددا توسط دلایلی که در همین صفحه بالاتر در بخش حذف آگهی قبل از انتشار در «ویترین آنلاین» توضیح داده شد، حذف گردد.

اگر هیچ کدام از دلایل بالا برای آگهی شما صادق نبود و یا آگهی‌تان به دلیل دیگری حذف شده بود، این موضوع را از طریق گزینه «ارتباط با پشتیبانی» با ما مطرح نمایید.

«ویترین آنلاین» برای جلب رضایت کاربران و کمک به بیشتر دیده شدن آگهی‌ها امکاناتی را برای آگهی قرار داده است که می‌توانید آگهی خود را با این امکانات ارتقا دهید. در صفحه‌ی آگهی‌های من، در زیر آگهی ها می‌توانید گزینه موردنظر جهت ارتقا آگهی را مشاهده کنید.

آگهی ویژه screenshot vitline.ir 2022.04.07 14 55 55: آگهی شما با برچسب آگهی ویژه نشان داده می شود. این امکان علاوه بر ایجاد تمایز ظاهری و جلب توجه بیشتر برای آگهی شما، شرایط نمایش در دسته بندی آگهی های ویژه را فراهم می سازد.

نردبان screenshot vitline.ir 2022.04.07 15 04 21: آگهی شما را به صدر لیست آگهی‌های کلی و دسته مربوطه در شهر مورد انتخاب می‌برد.

در پایین صفحه هر آگهی گزینه ای به نام «گزارش مشکل آگهی» وجود دارد.

در صورت مشاهده هرگونه از مواردی که لیست آن در زیر آمده است، پس از انتخاب «گزارش مشکل آگهی» گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید:

محتوای آگهی نامناسب است.
عکس آگهی نامناسب است.
اطلاعات تماس نادرست است.
آگهی تکراری است.
دسته بندی آگهی نامناسب است.
قیمت نادرست است.
صاحب آگهی در دسترس نیست.
ناموجود بودن مورد آگهی.
کلاهبرداری، نقض قانون یا وقوع جرم.
دلایل دیگر
شما با گزارش آگهی مستقیما این موضوع را به تیم مدیریت محتوای «ویترین آنلاین» منتقل می‌کنید. در صورت گزارش آگهی مشکل، نیازی به تماس با پشتیبانی نیست و به صورت اتوماتیک، به گزارش شما رسیدگی خواهد شد.

تمامی اطلاعات آگهی‌ها، پس از حذف، روی پایگاه داده «ویترین آنلاین» نگهداری می‌شود اما این اطلاعات جزء اطلاعات شخصی صاحب آگهی محسوب شده و با توجه به قوانین حقوق کاربران امکان ارائه آن‌ به فردی جز صاحب آگهی وجود ندارد.

در صورتی که از آگهی حذف‌ شده‌ای شکایت دارید، پس از ثبت شکایت در پلیس فتا، در صورت نیاز، این نهاد کلیه اطلاعات مورد نیاز را از «ویترین آنلاین» استعلام نموده و تمامی آنچه درخواست شده، در کمتر از ۴۸ ساعت پس از استعلام، به این نهاد ارائه خواهد شد. لذا پیشنهاد می‌کنیم برای رفع این مورد در اولین گام با مراجعه به سایت پلیس فتا از اطلاعات تماس شعبه‌ی پلیس فتای محل سکونت خود آگاه شوید و موضوع را از آن طریق پیگیری نمایید. مطمئن باشید «ویترین آنلاین» همکاری‌های لازم را جهت پیشبرد شکایت شما با مراجع قانونی انجام می‌دهد.

از اینکه چنین تجربه‌ی نامناسبی داشته‌اید بی‌نهایت متأسفیم؛ برای پیگیری قانونی این موضوع حتما به مراجع قضایی مراجعه فرمایید و مطمئن باشید «ویترین آنلاین» نیز وظیفه خود می‌داند که همکاری‌های لازم را با مراجع قضایی جهت پیگیری مشکل شما انجام دهد.

همچنین برای کمک به «ویترین آنلاین» برای حذف افراد سودجو لطفا به صفحه آگهی مورد نظر رفته و آن را گزارش نمایید.

ورود و ثبت نام

تا
دیگر ارسال مجدد رمز یکبارمصرف به شماره شما امکان پذیر می باشد.